بازی رایانه ای برای آموزش درس عربی

تعرفه تبلیغات در سایت

آخرین مطالب

امکانات وب

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید اما کار ما هنوز تمام نشده است! این دوره نیز همچون سال های گذشته دوستان بسیاری با ثبت طرح ها و ایده های خلاقانه خود در منوی "پیشنهاد موضوع" ما را در ارتقای تنوع پروژه ها یاری نموده اند. هم چون گذشته بر آن شدیم تا با گردآوری این ایده های جالب، علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم. فراموش نکنید که ما همیشه منتظر طرح های جدید شما عزیزان هستیم.


نام ایده: بازی رایانه ای برای آموزش درس عربی
نام ارائه دهنده/دهندگان: پارمیس پورعینی، محدثه طاهری
 زمینه و نوع پروژه: علوم کامپیوتری
درجه سختی: متوسط
نام مدرسه: فرزانگان 6

چکیده

هدف دانش آموزان از پژوهش حاضر طراحی بازی رایان های برای آموزش درس عربی بود. دانش آموزان در هفته اول در مورد نحوه ساخت بازی و در مورد برنامه game maker اطلاعاتی کسب کردند.

 مقدمه

فعالیتی که با میل و اختیار و با هدف سرگرمی و تفریح در اوقات فراغت انجام می شود، بازی نام دارد.

 بنابر این تعریف، بازی دارای ویژگی های زیر است:

1. بازی، فعالیتی اختیاری است.
2. کودک می تواند آن را به دلخواه خود رها کند و به فعالیت دیگری بپردازد.
3. بازی برای کودک خوشایند، لذت بخش و سرگرم کننده است.
4. بازی کودک، ساعت کار و وقت معین ندارد.
5. در بازی از کشمکش و پرخاش خبری نیست.


بازی کامپیوتری یک بازی ویدئویی است که به جای اجرای بازی در کنسول های ویدئویی یا دستگاه آرکید در رایانه شخصی انجام می شود. بازی های کامپیوتری از سال 1983 خصوصاً در اروپا رایج گردید. این زمان، دوره کدگذاری اتاق خواب نام گرفت. این بازی ها از سال 2000 به صورت دیجیتالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

ماهیت ناهماهنگ بازی ها و عدم انژاس آن ها در رسانه و ارزیابی آن ها را با مشکل مواجه نمود. این بازی ها به صورت رایگان یا به عنوان محصولی تجاری عرضه می شوند.هدف دانش آموزان از پژوهش حاضر طراحی بازی رایان های برای آموزش درس عربی بود.

دانش آموزان در هفته اول در مورد نحوه ساخت بازی و در مورد برنامه game maker اطلاعاتی کسب کردند. سپس در مورد موضوع بازی و رده سنی مربوطه به بازی و نحوه ساخت بازی مشورت و تصمیم گیری کردند. دانش آموزان در جلسه سوم اسپرایت های بازی را ایجاد و طراحی کردند. سپس آبجکت های اسپرایت ها را ایجاد و حالت ها و ایونت های مربوط به هر اسپرایت را قرار دادند.


در گام بعد پس زمینه های بازی را طراحی کرده و بعد از آن اتاق های بازی را ایجاد کردند و پس زمینه ها را در آن قرار دادند در گام بعد فضای بازی را طراحی کردند. مرحله بعدی زمان جای گذاری آهنگ و صدا بود بنابراین در این مرحله دانش آموزان برای بازی و آبجکت ها صدا و آهنگ انتخاب کردند و جای گذاری کردند. در گام آخر آیکونی برای بازی طراحی کردند و راهنمای انجام بازی را معرفی کردند.

بازي رايانه اي براي آموزش درس عربي
بازي رايانه اي براي آموزش درس عربي

مهارت های کسب شده
1. چگونگی تفکر طراحی
2. چگونی پژوهش و استخراج مطالب
3. آشنایی با استاندارهای طراحی و نحوه ارائه ایده در گام های اولیه و نهایی
4. آشنایی با روش های ایده یابی
5. آشنایی با نگارش مقاله

بخش پروژه های دانش آموزی سایت تبیان

تهیه: مهدی رحمانی، تنظیم: نیلوفر یاقوتی

بازی های آموزشی دبستان

انسان از نظر فیزیولوژیکی نیاز به جنبش و حرکت دارد و بازی جزء مهم این جنبش و حرکت است. انسان برای رشد ذهنی و اجتماعی خود نیاز به تفکر دارد و بازی خمیرمایه تفکر است. ...

تأثیر بازی در تربیت کودکان

بازی یکی از مهم‌ترین عوامل در تربیت اخلاقی کودک است. از طریق جهت دادن به تمایلات و انگیزه‌های کودک می‌توان او را در مسیر صحیح هدایت کرد. ...

آشنایی با برخی بازی های ایرانی(5)

در این مقاله بازی های ایرانی دیگری را خدمتتان معرفی میکنیم.بازی هایی همچون گاو گوساله، قلعه، شاه وزیر، تیله بازی، خرپلیس، .......

نویسنده : فرومی بازدید : 23 تاريخ : پنجشنبه 21 مرداد 1395 ساعت: 4:43

فهرست وبلاگ